Produced and Delivered Gowns (LAST UPDATED 18/04@15.00 by Hampus)

EDIT: I’m changing the format of Questions and Answers to what you see below and have filled in the information. /Hampus

“What places have already received material from us?”

Answer:

• NKS, 600 gowns
  • Axelsberg VC, 300 gowns
  • Attendo nursing home Lidingö, 100 gowns and 37 visors
  • Lidingö kommun (nursing homes), 300 gowns
  • Rio Gärdet nursing home (250 gowns)
  • Kista vård & omsorg, 200 gowns
  • Kavat nursing homes (Järvafältet), 500 gowns
  • Baggenfjärdens hemtjänst AB (Saltsjöbaden), 200 gowns, 2 litres alcohol, 800 gloves
  • Hägersten/Liljeholmen stadsdelsförvaltning (Söderort), 300 gowns
  • Various elderly care homes in Järvafältet, 700 gowns
  • Akka VC, Västerhaninge,100 gowns
  • Johanneslund äldreboende, Västerhaninge, 300 gowns
  • Svanen omsorg, X gowns
  • Roo, X gowns
  • etc
  • etc

TOTAL: 4700 gowns and ~350 visors delivered.

“What places need material?”

Answer:

Chaos reigns, lots of different places.

We are shifting our primary focus to nearby nursing homes but are open to all requests. We are actively calling up places asking them if they need help from us.

Blivande is now mainly focusing on norrort/northern Stockholm while Förklädesfabriken i Farsta are covering söderort/southern Stockholm.

“How many gowns we have produced in total?”

Answer:

~4700 at Blivande as of 2020-04-18. The Farsta factory broke a new record on the 17/4 producing 1100 gowns in one day!

“What is our capacity of how much we can produce per day?”*

Answer:
This is completely dependent on our amount of volunteers in any given day. We average around 300-500 per day at Frihamnen. Förklädesfabriken i Farsta is producing somewhere between 800-1200 per day.

• ADD MORE QUESTIONS HERE
1 Like

repost from earlier Whatsapp (yesterday) (will edit it later):

• 100 st förkläden + 37 visir - Attendo äldreboende Lidingö (Christian Wigardt mamma sitter är)
  • 300 st fk Lidingö Kommun (äldreboenden)
  • 200 st fk NKS (deras logistik har dock tappat bort dem nu, haha…)
  • 300 st fk Axelsbergs VC (efter de postade på FB o skrev insändare i lokaltidning med nödrop)

Intressenter:

• SÖS tackade nej till sina 300 pga återvunnen plast.
  • NKS vill ha “så många som möjligt” levererade ASAP (jag åker dit imorgon fm och träffar sambandscentralen när jag lämnar)
  • Mikrobiologilabb på Huddinge saknade utrustning trots att de jobbar med provanalys och även smitta som HIV och Hep C. De har dock inte återkommit under dagen.
  • Axelsbergs VC ska prata med andra VC och referera till oss.
  • Psykiatri Sydväst hörde av sig och vill ha men har inte svarat efter att jag berättade att det var icke-godkänd plast i förklädena.
  • Lidingö Kommun vill ha mer visir vilket vi tillverkat. Ej hämtat ännu.

Stora företaget som skulle leverera 1000/h har inte kommit igång ännu och det är en simplare variant de tillverkar. Jag ska få kontaktuppgifter till dem.

Jag har blivit en slags spindel i nätet för små, agila initiativ över landet. Kopplar ihop WeFightCovid19 med Volvo LV, makers i Gbg, Stockholm Makerspace, produktionen på SITE/KKV i Farsta.

Har trackat ner Samhalls ledning genom min kusin som rekryteras deras nya VD. Väntar på svar där om att etablera samarbete med dem.

Guidar Mattias Nahlin och andra för att få ut videomaterial. Korrläser och förbättrar deras information.

Har kopplat ihop media/press/PR-gruppen där du lades till.

Vi har nu 4-5 skiftledare för Blivande iaf. Utöver mig och Kim så Pouyeh, Zahra, Kai. Mer på G.

Undersöker bastu/torkskåpspåret as we speak (när du ringde). Vi har nu 400 förkläden (det som ska till NKS imorgon) i olika torkskåp på 60 resp 70 grader i 4 h. Måste hålla kolla o bevaka under tiden.

etc etc. :slight_smile:

Fixat spons på plast från Bygg-Ole i Saltsjö-Boo
Vi har producerat ca 350-400 idag. Kanske slutar på 500 om folk fortsätter ett tag till. Börjar droppa av.

1 Like

Grymt, tack för bra sammanställning

@SofiaAnner bättre att wiki-inlägget blir en informationsbank och att du ställer frågor här i uppföljande inlägg istället för i edits i wikin.

För att svara på frågan så har jag bett folk som frågat vad de kan göra hemifrån att kolla på detta. Oklart om de börjat. Alice Bulukin i FB-gruppen. @Linnea har också börjat kolla på detta lite smått och har ringt Rio-boendet precis vid TV4/GÄrdet t-bana där vi bor.

Det behöver alltså koordineras i ngt dokument ja. Eller här på forumet.

Just nu fokuserar vi på att göra en liten KIT film klar, och nya uppdaterade sociala medier poster som är mer specifika. Jag skulle behöva mer info om de pressarbete som är gjort för att kunna fortsätta med det, har kontaktat Cindy men inte fått något svar.

2 Likes

Okej!

Okej!! Låter grymt, kan du koppla ihop oss i en liten messenger tråd så kan jag hjälpa till att följa upp det och se till att infon blir sammaordnad så kan vi alla hjälpas åt

1 Like

Är det här någon mer film än det som Hampus Kung och Oskar Bård håller på med?

Updated stats now. @hkung

Framförallt detta än så länge. Presentation med videoinslag: https://docs.google.com/presentation/d/17Iax8mY4AWmLKL2EgIasPLKdssqAxZhn7A6I2BL1v3I/edit?fbclid=IwAR09Ize8NLR0y5SWVMAWT_pW89a5XSrYyPgNW1ZOiCtaEoVL18UIlfe12wE&pli=1#slide=id.g72b8618ca5_0_22

Stats updated on website.

1 Like

Updated stats.

What’s the latest?

Updated. My count is getting less and less accurate but should be something like 4700 from Blivande.

1 Like